Pasul 3 : adăugăm personajul care va interacționa cu utilizatorul

Vom folosi din nou biblioteca de personaje integrată în Scratch și vom selecta personajul Abby.

Cu personajul Abby selectat accesăm secțiunea de Costumes și ștergem costumul nr. 4

De asemenea tot în editorul de personaje folosim obțiunea Flip Horizontal pentru primul costum. Pentru a schimba orientarea personajului nostru.

Adăugăm apoi codul pentru personajul nostru așa cum apare în imaginea de mai jos:

Să vedem în detaliu ce acțiuni crează acest bloc de cod.

În primul rând atunci când fundalul selectat este harta Dunării, personajul nostru este ascuns.

Fetița apare numai atunci când cel de al 2-lea fundal este selectat cu ajutorul butonului ÎNAINTE.

Fetița va avea un scurt dialog. Cu ajutorul blocului say.

Urmează apoi seria de întrebări și răspunsuri din partea utilizatorului.

Cu blocul ask vom pune întrebări utilizatorului iar apoi cu blocul condițional IF – ELSE vom adăuga sunete dedicate pentru răspunsul corect și pentru cel greșit și de asemenea vom actualiza scorul cu 10 puncte pentru fiecare întrebare la care s-a răspuns corect.

Vom alege 2 sunete pentru personajul Abby din biblioteca integrată de sunete. Boom Cloud și Cheer. Boom Cloud îl vom folosi pentru răspunsul incorect și Cheer pentru răspunsul corect.