Blocuri de miscare

Sistemul de coordonate XOY in Scratch

Originea sistemului de coordonate este puctul (0,0).

X indica coordonata unui punct pe axa orizontala. Y indica coordonata unui punct pe axa verticala.

Punctul de coordonate (x,y) indica pozitia personajului.

Sistemul de coordonate

Blocuri de miscare

Blocuri de miscare

Testeaza in Scratch blocurile de miscare

https://scratch.mit.edu/projects/818892409

Dati click pe fiecare bloc pentru a vedea efectul.
Cu ajutorul extensiei Stilou, se traseaza si traiectoria urmata de personaj (click pe blocul Stilou jos).
Daca doriti sa stergeti traiectoria trasata, dati click pe blocul Sterge tot.

Incearca singur

Jocul pong – miscare aleatoare

Ce vom face?

Cum vom face?

  1. Vom crea un proiect nou.
  2. Vom adăuga decorul Neon Tunnel si personajul Ball (puteti alege si altceva)
  3. Pozitionam personajul in punctul de coordonate (0,0) – centrul ecranului.
  4. Punem personajul sa se deplaseze timp de 1 secunda catre o pozitie aleatoare.
  5. Daca atinge marginea, va ricoseze.
  6. Pentru a da efectul de mișcare continuă, punem blocurile de mișcare intr-un bloc la infinit (forever) – il gasiti in categoria Control
  7. Pentru executa programul, legăm toate blocurile la evenimentul Cand se da click pe stegulet
  8. Testam la fiecare pas.

O posibila solutie – https://scratch.mit.edu/projects/818902798

Provocare

  1. Setați direcția de mișcare a mingii astfel încât mișcarea să fie doar pe verticală (sus-jos) – https://scratch.mit.edu/projects/820419490
  2. Setați direcția de mișcare a mingii astfel încât mișcarea să fie doar pe orizontală (stânga-dreapta).
  3. Creați un nou proiect în care, la click pe minge, mingea sare sus-jos.

O posibilă soluție – https://scratch.mit.edu/projects/818918175