Pasul 4 : adăugăm cod pentru scorul întrebărilor

Pentru a înregistra scorul vom crea propria variabilă cu ajutorul aplicației SCRATCH.

Ce este o variabilă?

Variabilele sunt ca niște sertare în care putem păstra / stoca date pentru a le putea folosi mai târziu.

O variabilă are un nume și memorează valori de un anumit tip.

  • Numele variabilei trebuie să fie scurt și sugestiv.
  • Valoarea este ceea ce se memorează în variabilă (ex. în programul nostru scorul respectiv numere / cifre); de asemenea valorea memorată în variabilă se poate schimba pe parcurs. În cazul programului nostru mai multe răspunsuri corecte duc la acumularea punctelor acordate și la mărirea scorului.
  • Tipul valorilor stocate se referă la numere sau text.

Definim o variabilă pentru scorul întrebărilor puse de personajul nostru.

Adăugăm codul pentru scor.

Avem grijă să selectăm variabila scor din meniul funcției change.

Adăugăm apoi încă 2 întrebări folosind aceleași tipuri de blocuri de cod.

Ultimul pas este să selectăm fundalul principal al programului – harta Dunării și să adăugăm următorul cod.

Prima parte a codului va arăta grafic variabila scor atunci când fundalul este cel de al doilea iar cealaltă parte a codului va ascunde variabila scor atunci când fundalul principal este selectat. Ambele coduri vor reseta variabila scor la 0.