Pasul 4: creăm punctele de referință

Folosind uneltele disponibile din SCRATCH, vom crea un nou personaj (Sprite) pe care îl vom folosi ca punct de referință pentru a marca cele patru capitale pe harta noastră.

Observație: conform scenariului, atunci când ajungem cu mouse-ul peste aceste puncte de referință, programul va afișa fișa cu informații asociată capitalei.

Din funcția pentru personaje vom alege comanda Desenează/Paint.

SCRATCH va încărca interfața asociată tab-ului Costume/Costumes unde avem câteva instrumente simple pentru crearea/modificarea personajelor.

Vom folosi unealta Cerc/Circle pentru a desena un cerc colorat. Ținem apasată tasta SHIFT și tragem cu mouse-ul (stânga) pentru a desena un cerc pe centrul ecranului.

Dezactivăm marginea neagră a cercului folosind opțiunea Contur/Outline din bara de unelte.

Vom schimba mărimea personajului de la 100% la 7% din zona de opțiuni pentru personaje.

Facem click dreapta pe personaj și alegem opțiunea Duplicate.

Facem 4 copii ale personajului. Vom crea astfel 4 puncte de referință pentru fiecare dintre cele 4 orașe.

Vom schimba denumirea fiecărui personaj pentru a reflecta cele 4 capitale.

Observație: fiecare punct de referință va avea propriul său cod deci va trebui să facem diferența între ele folosind denumirea capitalei.

Vom selecta fiecare punct și îi vom schimba denumirea din bara cu opțiuni pentru personaje.

Vom face același lucru cu personajele tip fișă de informații.

Vom folosi apoi butonul Arată/Show pentru fiecare fișă de informații pentru a putea vedea fișele pe rând în fereastra de previzualizare a ecranului și pentru a le putea centra pe ecran.