Proiectul terminat![]() Abby viziteaza castelul bantuit. Mut-o din taste pentru a se feri de fantome! Liliacul se va misca aleator pe ecran Fantoma se va plimba aleator pe ecran si daca o atinge pe Abby va scoate un sunet |
Ce vom invata? Structura de decizie IF (daca) Cum sa interactionam intre doua personaje Cum sa miscam un personaj din taste |
Cum sa facem? Pasul1: Adaugam decorul Pasul 2: Adaugam personajele Pasul 3: Adaugam codul pentru animatie liliac Pasul 4: Deplasam liliacul stanga dreapta putin in mod aleator Pasul 5: Deplasam pe Abby din taste Observati cum se modifica X si Y cand miscam personajul. X este pentru deplasarea stanga dreapta. Y pentru deplasarea in sus si in jos. Pentru a intelege mai bine coordonatele x is y adaugati din librarie backgroundul xy-grid ![]() Pasul 5: Testam daca Abby atinge fantoma si punem un sunet. Trebuie sa testam mereu. Avem o structura de decizie: IF conditia este adevarata atunci executam. In acest caz daca Abby atinge fantoma o sa tipe. Pasul 6: Animam fantoma sa se miste aleator |
Sugestii Testați codul după fiecare linie adaugata pentru a vedea ce se intampla Ajutati-va colegii care au rămas în urmă |
Fisa cod https://scratch.mit.edu/projects/546762399/editor/ |
Provocari Completati proiectul cu mai multe fantome Adaugati o variabila de viata. La fiecare atingere de fantoma scadeti o viata. Daca fantoma o atinge pe Abby puneti un sunet Puneti un ecran de SFARSIT JOC cand se termina vietile Creați propriul proiect “de speriat” folosindu-va imaginatia! Dupa ce invatati notiunile de CLONA si BLOC reveniti si completati proiectul |
Fisa cod avansati – reveniti cand aveti toate notiunile ![]() https://scratch.mit.edu/projects/546762399/editor/ |