Capitolul Toamna – Lectia 8 – Halloween

Proiectul terminat

Abby viziteaza castelul bantuit. Mut-o din taste pentru a se feri de fantome!
Liliacul se va misca aleator pe ecran
Fantoma se va plimba aleator pe ecran si daca o atinge pe Abby va scoate un sunet
Ce vom invata?
Structura de decizie IF (daca)
Cum sa interactionam intre doua personaje
Cum sa miscam un personaj din taste
Cum sa facem?
Pasul1: Adaugam decorul

Pasul 2: Adaugam personajele

Pasul 3: Adaugam codul pentru animatie liliac

Pasul 4: Deplasam liliacul stanga dreapta putin in mod aleator

Pasul 5: Deplasam pe Abby din taste

Observati cum se modifica X si Y cand miscam personajul. X este pentru deplasarea stanga dreapta. Y pentru deplasarea in sus si in jos. 
Pentru a intelege mai bine coordonatele x is y adaugati din librarie backgroundul xy-grid


Pasul 5: Testam  daca Abby atinge fantoma si punem un sunet. Trebuie sa testam mereu.
Avem o structura de decizie:
IF conditia este adevarata atunci executam.
In acest caz daca Abby atinge fantoma o sa tipe.
 
Pasul 6: Animam fantoma sa se miste aleator
Sugestii
Testați codul după fiecare linie adaugata pentru a vedea ce se intampla
Ajutati-va colegii care au rămas în urmă
Fisa cod

https://scratch.mit.edu/projects/546762399/editor/ 
Provocari
Completati proiectul cu mai multe fantome
Adaugati o variabila de viata. La fiecare atingere de fantoma scadeti o viata. 
Daca fantoma o atinge pe Abby puneti un sunet
Puneti un ecran de SFARSIT JOC cand se termina vietile
Creați propriul proiect “de speriat” folosindu-va imaginatia! 
Dupa ce invatati notiunile de CLONA si BLOC reveniti si completati proiectul
Fisa cod avansati – reveniti cand aveti toate notiunile


https://scratch.mit.edu/projects/546762399/editor/