Variabile

Ca orice alt limbaj de programare și limbajul Arduino folosește variabile, acestea fiind similare celor din C/C++.

Structura generală:  tip nume = valoare;

Tipuri de variabile

  • int provine din cuvântul integer (întreg) și poate lua valori în mulțimea numerelor întregi de la -231 pana la 231
  • float / double iau valori în mulțimea numerelor reale, deci cuprind și numere cu zecimale
  • char / string păstrează caracter/e (la alegere) din tabelul ASCII
  • bool / boolean iau valori logice true (1) sau false (0)
  • void se aplică la funcții și determină ca respectiva funcție să nu returneze vreun rezultat

Reguli de denumire a variabilelor

Numele unei variabile poate conține doar:

  • litere: a → z; A → Z
  • cifre: 0 → 9
  • underscore: _

Numele unei variabile poate sa înceapă cu o literă.

Numele unei variabile nu poate sa înceapă cu:

  • cifră
  • underscore (excepție variabilele din clase)

Atribuirea de valori pentru o variabilă

  • poate să fie făcută când este declarată variabila sau ulterior
  • se face cu un singur semn egal
  • valoarea atribuită variabilei trebuie să fie în conformitate cu tipul de variabilă

Modificatori

  • long / short: modifică domeniul de valori a variabilei
  • unsigned: specifică faptul că valoarea variabilei este în modul (valori pozitive)
  • const: specifică faptul că valoarea variabilei nu poate fi schimbată după crearea variabilei

const vs #define

  • data specificată cu const este la origine o variabilă, a cărei valoare deși nu poate fi modificată, ocupă în memoria RAM spațiul echivalent unei variabile
  • #define este o instrucțiune de preprocesor care înlocuiește în tot programul primul termen specificat cu al doilea, înainte de compilare.