Ca orice alt limbaj de programare și limbajul Arduino folosește variabile, acestea fiind similare celor din C/C++.
Structura generală: tip nume = valoare;
Tipuri de variabile
- int provine din cuvântul integer (întreg) și poate lua valori în mulțimea numerelor întregi de la -231 pana la 231
- float / double iau valori în mulțimea numerelor reale, deci cuprind și numere cu zecimale
- char / string păstrează caracter/e (la alegere) din tabelul ASCII
- bool / boolean iau valori logice true (1) sau false (0)
- void se aplică la funcții și determină ca respectiva funcție să nu returneze vreun rezultat
Reguli de denumire a variabilelor
Numele unei variabile poate conține doar:
- litere: a → z; A → Z
- cifre: 0 → 9
- underscore: _
Numele unei variabile poate sa înceapă cu o literă.
Numele unei variabile nu poate sa înceapă cu:
- cifră
- underscore (excepție variabilele din clase)
Atribuirea de valori pentru o variabilă
- poate să fie făcută când este declarată variabila sau ulterior
- se face cu un singur semn egal
- valoarea atribuită variabilei trebuie să fie în conformitate cu tipul de variabilă
Modificatori
- long / short: modifică domeniul de valori a variabilei
- unsigned: specifică faptul că valoarea variabilei este în modul (valori pozitive)
- const: specifică faptul că valoarea variabilei nu poate fi schimbată după crearea variabilei
const vs #define
- data specificată cu const este la origine o variabilă, a cărei valoare deși nu poate fi modificată, ocupă în memoria RAM spațiul echivalent unei variabile
- #define este o instrucțiune de preprocesor care înlocuiește în tot programul primul termen specificat cu al doilea, înainte de compilare.