Structura unui program Arduino

Care este structura de bază a unui program Arduino?

Structura de bază a unui program Arduino (denumit sketch) este alcatuită din două funcții numite setup() și loop()

  • funcția setup() rulează o singură dată la pornirea programului 
  • funcția loop() rulează în mod repetat până la oprirea alimentării cu energie a plăcuței.

Pentru a vizualiza un sketch de bază se vor urma pașii:

  1. Deschideți Arduino IDE
  2. Selectați: File → Examples → 01.Basics → BareMinimum
Un sketch de bază în Arduino

3. Modificați codul programului BareMinimum prin adăugarea codului de mai jos: 

Sketch-ul modificat

4. Din meniul Tools la rubrica Board setăm “Arduino Uno”

Setarea plăcii

5. Conectăm fizic placa la un port USB al calculatorului.

6. Din meniul Tools la rubrica Port setăm portul activ care corespunde plăcii.

Selectarea portului

7. Se apasă butonul Upload din interfața Arduino IDE sau combinația de taste Ctrl+Upentru a încărca programul.

Încărcarea programului

8. Se observă funcționarea programului în fereastra Serial Monitor (Ctrl+Shift+M).

Fereastra Serial Monitor

Un video care explică detaliat toate funcțiile de programare ale IDEului ARDUINO.