Să codăm. Exersăm tabla înmulțirii

Pasul 1: Ce vom face?

Vom folosi micro:bit-ul pentru a exersa tabla înmulțirii pentru numerele de la 0 la 9. Programul se poate adapta și pentru alte numere.

Putem exersa împreună cu colegul de bancă.

Cum va fucționa?

  • La apăsarea butonului A, vor apărea succesiv pe ecran două numere aleatoare cuprinse între 0 și 9 pe care trebuie să le înmulțim.
  • Colegul de bancă va trebui să spună rezultatul înmulțirii în 2 secunde (2000 de milisecunde)
  • După cele 2 secunde, pe ecran apare răspunsul corect. Dacă acesta este cel dat de coleg, scorul lui creștecu un punct.
  • Veți repeta jocul de 5 ori. Ce scor a obținut colegul de bancă?
  • Puteți relua jocul schimbând rolurile.

Cu ce vom lucra?

  • Editorul MakeCode
  • micro:bit (opțional)
  • baterii (opțional)

Pasul 2: Codul

Ce blocuri vom folosi?

  • blocul on button din categoria Input
  • blocurile show number și pause din categoria Basic
  • blocul pick random și operatorul x din categoria Math
  • blocuri din categoria Variabiles

Care sunt pașii algoritmului?

  1. Creăm 3 variabile – x, y, z
  2. La apăsarea butonului A
    • atribuim lui x o valoare aleatoare cuprinsă între 0 și 9
    • atribuim lui y o valoare aleatoare cuprinsă între 0 și 9
    • afișăm pe ecran înmulțirea; ex. 2×3=
    • atribuim lui z valoarea XxY
    • setăm o pauză de 2 secunde
    • afișăm pe ecran valoarea lui z

Pasul 3: Extindere

  1. Modifică codul astfel încât să exersezi doar înmulțirea cu 9. Testează.
  2. Adaugă un scor. Scorul se inițializează cu 0 la start. După fiecare răspuns corect, la apăsarea butonului B, scorul crește cu 1. Când se termină jocul, la apăsarea butoanelor A și B, pe ecran se va vedea scorul final. Vezi soluția
  1. Numără și întrebările. Afișează numărul de răspunsuri corecte și numărul de răspunsuri incorecte. Vezi soluția.