Când se dă click, când se apasă o tastă, când se schimbă decorul
În orice proiect, indiferent de temă, vom avea cel puțin un eveniment
Acțiunile personajelor se întâmplă la un anumit eveniment – când se dă click pe steguleț sau pe personaj, când se apasă o tastă, când se schimbă decorul.
Blocuri din categoria Evenimente
Testează în Scratch blocurile din categoria Evenimente
https://scratch.mit.edu/projects/819223971
Câteva evenimente de bază. Click pe steguleț, click pe personaj, click pe tasta spațiu, săgeată stânga, săgeată dreapta.
Încearcă singur
Prinde oul în coș
Ce vom face?
Deplasăm coșul stânga-dreapta folosind tastele săgeată stânga și săgeată dreapta astfel încât să prindem cât mai multe ouă în coș.
Cum vom face?
Vom crea un proiect nou.
Vom adăuga un decor – poate fi o imagine din natură (sunt câteva în biblioteca Scratch)
Adăugăm două personaje – coșul și oul.
Scriem codul pentru personajul coș – când apăsăm săgeata dreapta, coșul se mișcă la dreapta, când apăsăm săgeata stânga, coșul se mișcă la stânga.
Scriem codul pentru personajul ou
când dăm click pe steguleț, oul cade pe verticală, de pe o poziție aleatoare din partea de sus a ecranului (etapa 1)
dacă atinge marginea de jos, îl repoziționăm aleator în partea de sus a ecranului
dacă atinge coșul, dispare
Pentru a da efectul de mișcare continuă, punem blocurile de mișcare intr-un bloc la infinit (forever) – îl gasiți în categoria Control
Testăm la fiecare pas.
Codul pentru personajul coș
Codul pentru personajul ou – etapa 1
Codul pentru personajul ou – etapa 2
O posibila solutie – https://scratch.mit.edu/projects/819259356
Provocare
Personalizați proiectul adăugând efecte grafice – se schimbă decorul când oul atinge coșul, se schimbă culoarea oului, etc.