Vom afișa mesajul “Hello World!” pe un ecran LCD.
Vom considera pinii de la stânga la dreapta când vom cabla dispozitivele.
Link:
https://www.tinkercad.com/things/91qD80sxAaV-lcd-16×2
#include <LiquidCrystal.h>
// Definirea piniilor pentru afișajul LCD
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);
void setup() {
// Inițializarea afișajului LCD cu dimensiunea 16x2
lcd.begin(16, 2);
// Afisarea mesajului "Hello, World!" pe ecran
lcd.print("Hello, World!");
}
void loop() {
// Nu este nevoie să facem ceva anume în bucla loop pentru acest exemplu
}
Un ecran LCD 16×2 este un tip de afișaj cu cristale lichide (LCD) format dintr-un număr de pixeli (caractere) organizate într-o matrice 16×2. Cu alte cuvinte, poate afișa 16 caractere pe fiecare linie și are două linii, permițând afișarea textului pe ecran într-un mod clar și ușor de citit.
Ecranul LCD 16×2 este controlat prin intermediul unui număr limitat de pini de pe placa Arduino. În mod tradițional, acestia includ pini pentru alimentare (VCC și GND), pini pentru transmiterea datelor (de obicei, denumiți RS, E, D4, D5, D6 și D7), și poate și un pin pentru controlul iluminării fundalului (numit adesea LED+ sau LED-). Cu ajutorul acestor pini și a unui set de instrucțiuni specifice, Arduino poate comunica cu ecranul LCD și poate afișa text pe ecran.
Ecranele LCD 16×2 pot fi folosite într-o varietate de proiecte Arduino, inclusiv pentru: