Proiectul terminat Pisicuta ne va ajuta sa calculam suma a doua numere. Introduceti de la tastatura cele doua numere si pisica ne va spune rezultatul. |
Ce vom invata? Cum sa cream o variabila Cum sa citim un număr de la tastatura Cum sa folosim un operator logic Cum sa folosim operatori pentru șiruri de caractere |
Cum sa facem? Pasul 1: adaugam decorul Pasul 2: adaugam personajul Pasul 3: cream variabilele, bifati sa fie afisate pe ecran pentru depanarea programului. Putem gandi variabilele ca pe un cosulet in care putem pune mereu altceva. Variabila are un nume si si o valoare. Pasul 4: initializam variabilele. Initializarea variabilelor presupune setarea unei valori initiale. De excemplu suma este 0 la inceput. Pasul 4: Citim de la tastatura primul număr. Setarea unei variabile prespune atribuirea unei valori la un moment dat. In acest caz variabilei nr1 i se da valoarea citita de la tastatura Pasul 5: Citim de la tastatura al doilea număr Pasul 6: Calculam suma. In acest caz variabilei suma i se atribuie valoarea nr1 + nr2 Operatorii aritmetici sunt operatorii pe care ii stim de la matermatica Pasul 5: Afisam suma. Pentru afisarea textelor compuse folosim JOIN. Va puteti imagina ca aveti bucatele de hartie pe care aveti diverse texte si pe care le lipiti intre ele. |
Sugestii Afisati pe ecran variabilele pentru a depana programul Observații vaorile variabilelor pe tot parcursul executiei programului Observati ca, daca nu ar fi intializate variabilele, ele ar ramane cu valorile anterioare cand dam pe stegulet. Faceti o dezbatere si cele mai bune idei de completare a proiectului cu cunostintele acumulate pana acum. Cele mai apreciate idei vor fi puse in practica |
Fisa cod https://scratch.mit.edu/projects/320700860/ |
Provocari Completati proiectul: Calculati si afisati diferenta, produsul si catul dintre cele doua numere Adaugati speach pentru a spune rezultatul Afisati rezultatul ca Suma dintre nr1 si nr2 este suma Realizati un joc matematic in care sa adunati puncte pentru fiecare raspuns corect. |